5 Eylül 2009 Cumartesi

Sakızlı Güllaç


Malzemeler:
  • 1 paket güllaç( 10 yaprak)
  • 2 lt süt
  • 1/2 kg şeker
  • 2 tatlı kaşığı sakız reçeli
  • çekilmiş ceviz
Haydi Yapalım:
  • Şeker ve süt bir tecereye alınır,kaynatılır. Kaynamaya yakın sakız reçeli ilave edilir. Süt ılınmaya bırakılır. Eli yakar yakmaz sıcaklığa geldiğinde, geniş bir tepsiye dökülen süte yapraklar batırılarak ıslatılır. ıslatılan yapraklar borcama ya da tepsiye yerleştirilir. ( dikdörtgen borcama ortadan ikiye katlayarak yerleştirdim ben) 5yaprak yerleştirildikten sonra araya ceviz serpilir. Kalan güllaç yaprakları da aynı şekilde ıslatılır , yerleştirilir. Kalan süt güllaçın üzerine dökülür, soğumaya bırakılır. Servis yapılacağı zaman ceviz, nar, fıstık vs. ile süslenir.

Güllaç yaparken genellikle gül suyu kullanılır. Ben gül suyundan hoşlanmadığım için sakız aroması vermek istedim. Afiyetle..

2 yorum:

  1. Bizde ben hariç kimse semiyor güllacı.Ama inadına yapıyorum ..
    Sakızlı güllaç hele harikadır.Ellerine sağlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bu lezzeti yemeğe çok yaklaşmış birisi olarak bu ikilinin mükemmel olduğunu düşünüyorum

    YanıtlaSil