15 Haziran 2010 Salı

Tavuklu Kabak Sandal


Malzemeler
  • 3 adet kabak
  • 1 adet doğranmış tavuk but
  • 1 adet küçük soğan
  • 1 adet sivri biber
  • 2 yemek kaşığı haşlanmış pirinç
  • 2 yemek kaşığı dondurulmuş bezelye yada haşlanmış bezelye
  • 1/2 su bardağı rendelenmiş kaşar
  • 1/2 tatlı kaşığı acı biber salçası
Haydi yapalım;
  • Soğan ince doğranır, sıvıyağda sotelenir, üzerine julyen doğranmış biber, tavuk ve biber salçası ilave edilir, kendi suyunda pişirilmeye bırakılır. Ocaktan almaya yakın pirinç ve bezelyeler eklenir, karıştırılır. Kabaklar boyuna ikiye bölünür, içleri oyulur. Kaynayan suda 5 dakika haşlanır. Sudan alıp soğuduktan sonra bir miktar tuzlanır, hazırladığımız harçtan içerisine konulup, kaşar ilavesiyle 200 derece fırında kaşarlar kızarıncaya kadar pişirilir.

Kabakla farklı ne pişirsem diye düşündüğüm anda aklıma geldi, arkadaşlarım sandal adını vermiş genelde...Tek öğün tüketilecek gibi hazırlayın ertesi öğünde ilk günkü gibi talep görmeye bilir :) Ben hazırladığım harcın içerisine oyduğum 2 adet kabağında içini koydum kavururken, ziyan olmasın diye düşündüm. Afiyetle yedik...



5 yorum:

  1. Nefis ve çokta güzel ben küçük topan girit kabaklarına yapıyorum eline sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. BU YEMEĞE BAYILIRIM ELLEEREİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  3. Tarla kabakları çıktı sonuda. Bugün ben de bir yarım kilo aldım. Nasıl pişirsem diye düşünüyorum. Aklımda daha basit bir şeyler var aslında. Bakalım?

    YanıtlaSil
  4. Ben de dolapta bekleyen kabakla kızartma yapacağım yarın, sarımsaklı yoğurtla.

    YanıtlaSil
  5. Çok severim bende canım,ellerine sağlık..Öyle de nefis görünüyor ki..))Öpüyorum seni ve sevgilerimi gönderiyorum..


    Not:Bana acilen şu adrese bir mail atar mısın?

    damaktad@gmail.com



    Sevgiler..

    YanıtlaSil