31 Aralık 2010 Cuma

Badem Aromalı Kurabiye


Malzemeler
  • 200gr tereyağ oda sıcaklığında
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 4 yemek kaşığı nişasta
  • 1 su bardağı un
  • 3 su bardağı badem aromalı un
  • 2 yemek kaşığı kakao
Haydi yapalım;
  • Margarin ve pudra şekeri elle ovularak birbirine yedirilir, ardından sıvıyağ eklenir karıştırılır. Kakao haricinde tüm malzeme ilave edilir hamur yoğurulur. Hamur 4 eşit parçaya ayrılır, birinin içerisine kakao karıştırılır, yoğrulur. Kakaolu hamurda 3 parçaya ayrılır uzun rulo yapılır. Diğer 3 parça sade hamur dikdörtgen şeklinde açılır, kenarına rulo haldeki kakaolu hamur konularak ikisi birlikte rulo yapılır,buzdolabında 30 dakika dinlendirilir. Sonra dilim dilim kesilir. Diğer 2 hamurada aynı işlem uygulanır. 170 derece fırında üzeri pembeleşmeden fırından alınır.
Badem aromasından hoşlananlar için birebir tarif diyebilirim. Dilimleri 1 parmak kalınlığında 1 cm'lik olarak kestim. Kakao kullanmadan sade hamur olarakta hazırlayabilirsiniz kurabiyelerinizi. Badem aromalı un olarak Sinangil marka unu kullandım.
Bugün İstanbul'da harika bir hava var, günler sonra güneşi görüdük çok şükür :) Birazdan bıdıkla yürüyüşe çıkacağız, kendinize çok iyi bakın, bu gece yeni güzel günlerimiz için dua etmeyi unutmayın.

7 yorum:

  1. canım ellerine sağlık,kurabiyelerin süper gözüküyor..tam da öğle saati çayla harika olurdu hımmmm.. nefis:))

    YanıtlaSil
  2. Badem aromalı mm!
    Nefis bir tadı olduğuna eminim.Ellerine sağlık.Bıdıkla cici yürüyüşler:)

    YanıtlaSil
  3. süper olmuş canım ellerine sağlık. iyi seneler:)

    YanıtlaSil
  4. tadan biri olarak yorumum şudur:şahane , kıyır kıyır bir kurabiye:)

    YanıtlaSil
  5. 2 Ocak - 2 Subat tarihleri arasinda yapacagim ``Ben Buldum`` etkinligime davetlisiniz..

    Hepimiz mutfağımız da bir sürü tarif uretiyoruz. Bir etkinlik yapma fikri benim sürekli bir şeyler üretme isteğim ile başladı. Sizlerden de kendi tariflerinizi gondermenizi bekliyorum. Bol katilimli olur umuyorum.

    Sevgiyle Kalin...

    YanıtlaSil
  6. nefis olmuşlar bademli tatları severim denemeliyim bunu:)))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil