2 Temmuz 2014 Çarşamba

TRİLEÇE

Malzemeler
  • 5 adet orta boy yumurta 
  • 170 gr şeker
  • 200 gr un
  • 1paket kabartma tozu
 Kremalı Sosu için
  • 500 gr süt
  • 2 kutu krema (400 ml )
  • 250 gr pudra şekeri
Karamel sos ( en üst için )
  • 1 su bardağı şeker
  • 5 yemek kaşığı su
  • 1 kutu krema (200ml)
Haydi yapalım;
  • Trileçenin pandispanyası için yumurta ve toz şekerimizi yoğurt kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. Ardından un ve kabartma tozumuzu da ilave edip karıştırıyoruz, bu karıştırma mümkünse köpürttüğümüz yumurta ve şekeri söndürmeyecek şekilde mikserin yavaş ayarında yada kaşıkla karıştırılıyor olmalı. Pandispanyayı tereyağı ile yağladığımız en büyük borcama döküp, önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15 dak pandispanyamızı pişiriyoruz, üzeri kek gibi kızarmamış olacak.
  • Pandispanyanın üzerine sosu için;  süt, krema ve pudra şekerini çırpıyoruz, pandispanya ılıkken kürdan ile üzerine delikler açıp, hazırladığımız sosu üzerine döküyoruz. Pandispanyanın sosu iyice çekmesi gerekiyor bunun için biraz zamana ihtiyacımız var, trileçeyi en az 8 saat buzdolabında dinlendiriyoruz.
  • Karamel sos için, ısıya dayanaklı bir tavanın içerisine şeker ve suyu ekledikten sonra kısık ateşte şekerin rengi bal rengini alıncaya kadar tutuyoruz. Çok fazla kahverengiye kaçmadan rengi, ocaktan alıyoruz ve kremayı ilave ediyoruz. Bu aşamada çok hızlı karıştırmak gerekiyor zira şeker sertleşiyor hemen. Şayet sertleştiyse endişe etmenize gerek yok karıştırmaya kısık ateşte devam ederseniz, bir müddet sonra eriyor ve karamel sosumuz hazır oluyor. Karamel sosumuz soğuyunca trileçenin üzerine döküyoruz.
Trileçeden 25 dilim çıktı porsiyon olarak. Karamel sosla uğraşmak istemiyorsanız marketlerde ki hazır soslardan da kullanabilirsiniz. Ben karamel sosu eskiden tereyağı ilave ederek yapıyordum sağolsun Merve ben  krema koyuyorum içerisine demişti, ben de  bu tarifimi kremalı yaptım harika oldu. 
Trileçenin tarifini sevgili arkadaşım Kevser'den aldım mutfakdeneyleri kendisi pek sık yapar oldu bu Arnavut tatlısını :) Tabi biraz değişiklikler yaptım üzerinde, aslında ben şapur şupur olan çok ıslak şerbetli tatlıları çok sevmem ama trileçeyi tattığımda sıradışı bir lezzeti olduğunu fark ettim, yapımı da çok kolay ve iftarda yenilecek hafif bir tatlı. Yine bir tespit 48 saat sonra lezzeti bence daha güzel oluyor, siz misafirlerinize ikram etmeden en az 24 saat önce hazırlayın bu tatlıyı.
Ben şimdi iftar olsa da yeni bir dilim yesem diye hayal aleminde gezmekteyim bu saatlerde :)
Ramazanınız mübarek olsun, afiyetle...

4 yorum:

  1. Bu tarifi İzmirde bir esnaf lokantasında yemiştim adı farklıydı kendileri bir ad koymuşlar ama bayılmıştım. hatta içinde ne var acaba diye tahminde bulunmuştuk şimdilerde o kadar çok görüyorumki bloglarda yapmak şart oldu ellerinize sağlık gerçekten çok hafif bir lezzet sevgiler İzmirden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir'e sevgiler İstanbul'dan :) Ben tadını çok sevdim trileçenin, eviniz de de mutlaka deneyin.

      Sil
  2. Biz arnavutlar cok yapariz daha gecen gun facebook sayfamda yapilisini tarif ederek arkafaslarima onermistim ellerinize saglik guzel tatlimizi tanitiginiz icin sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim :) Ben de sizin tarifi çok merak ettim, yakın mı acaba bizimkiyle birbirine.

      Sil