19 Kasım 2014 Çarşamba

Kapuska



Malzemeler
  • Küçük boy 1 adet beyaz lahana
  • 1 adet kuru soğan
  • 200gr kıyma
  • 4 yemek kaşığı domates püresi; yoksa şayet 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı silme biber salçası (ben hafif acı salça kullandım)
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  • 1/2 çay kaşığı kuru reyhan
  • 1 çay kaşığı kuru nane

Haydi yapalım
  • Lahanayı yapraklarından ayırın 1 parmak genişliğinde dilediğiniz gibi doğrayın.
  • Kıymayı tencereye alın, rengi dönünceye kadar tencerede karıştırmaya devam edin. Kıymanın üzerine yemeklik doğranmış soğanı, 1 yemek kaşığı sıvıyağ ve salçayı da ekleyip soğanı kavurun. Doğranmış lahanaları ilave edin 5 dakika karıştırarak soteleyin, üzerine domates sos, baharatları ve 1 su bardağı kaynamış su ilave edip, lahanaların yumuşamasına kadar pişirin.
Bu kapuska şimdiye kadar yiyeceğiniz en leziz kapuska tarifidir iddia ediyorum :) Bizim ev ahalisi bu tarifle kapuskayı çok seviyor. Yemek içerisine eklediğiniz su pişerken azaldıysa yeniden kaynamış su ilave edin üzerine. Biber salçasını  doğu Anadolu'dan satın almıştım hafif acı, bu yemeğe acı yakışıyor haberiniz olsun. Domates püresini de annem yazdan yapmış olduğu için, domates salçası eklemedim yemeğe, sizde domates sos yada püre yoksa domates salçası mutlaka ilave edin.
Genelde kapuska adı geçtiğinde suratlar biraz bozulsa da; vitamin, potasyum, fosfor, sodyum ve madensel tuzlar yönünden son derece zengin bir kış sebzesi olan lahana, aynı zamanda mükemmel bir şifa kaynağı. 100 gramında sadece 24 kalori içerdiğinden, özellikle rejim yapanlar için iyi bir besin. Yüzde 90 kadarını su oluşturuyor. Yağ yok denecek kadar az. B1 ve C vitamini açısından hayli zengin. B1 vitamini beyin hücrelerini olumlu anlamda etkiliyor. Diğer madensel tuzlar ise vücuda giren mikroplara karşı bir direnç oluşturarak, bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Kandaki şekerin düşürülmesine de yardımcı oluyor.
İster yemeğini hazırlayın, ister haşlayıp salatasını yapın yada çiğ olarak tüketin bu güzel kış sebzesini.

2 yorum:

  1. Gülsev arkadaşım eline sağlık ben bu yemeği bol acılı ve kalabalıkla yemesini çok çok severim uzun zamandır yapmıyordum aklıma düşürdün ben de bir ara yapayım sizlere afiyetler olsun sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin yaptıklarına da benim içim gidiyor vişnapım :)

      Sil