31 Mart 2013 Pazar

Kremalı Mantarlı Makarna

Malzemeler
  • 1/2 kutu krema
  • 1/2 paket makarna
  • 250gr mantar
  • 1 adet jülyen doğranmış kuru soğan
  • tuz, karabiber

Haydi Yapalım
  • Derin büyük bir tencereye su doldurularak kaynatılır, kaynama işlemi tamamlanınca 1 yemek kaşığı tuz ilave edilir makarna içine atılıp karıştırılır, yemek istediğiniz kıvama gelince süzülür. Temizlenen mantarlar kıyılır. Soğan 1 yemek kaşığı sıvıyağda hafif çevirilir, üzerine doğranmış mantarlar ilave edilip harlı ateşte mantarlar suyunu çekinceye kadar pişirilir. Tuz ve baharat ve krema içerisine eklenir, krema göz göz olunca ocaktan alınıp sos makarnanın üzerine dökülür. Makarna hazırlanan sos ile servis edilir

Makarnanızı bol suda haşlayın, Al Dente kıvamına uygun yemek istiyorsanız 7 dakika, biraz daha yumuşak kıvamlı seviyorsanız 12 dakika pişirme süresi yeterli olacaktır. Biz 12 dakika yumuşak kıvamlı seviyoruz. Ben makarnayı haşlamadan önce kremalı mantarlı sosu hazırlıyorum, ardından makarnayı haşlıyorum. Makarna severler iş başına :)


3 yorum:

  1. Canımmm ellerine sağlık olsun yine özenle yaptığın nefis bir tarif olmuş afiyetle arkadaşım sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ilk yaptığımda kutu krema kullanmıştım. şimdi yaparken ( ben yemiyorum/kuzen hüpletiyor, bir 10 kg daha verene kadar yasaklıyım ) Aysun'dan gelen sütün kremasını kullanıyorum.
    Aradaki farkı tarif etmem mümkün değil.

    YanıtlaSil
  3. Nalan yaz geldi umarım istediğin kilona ulaşırsın, Aysn hanımdan henüz süt almadım, ama deneyeceğim aklımda hep.

    YanıtlaSil