2 Aralık 2013 Pazartesi

Mini mini birler


Bana derler ballı incir
Yapraklarım geniş geniş
Pekçok sevdim çocukları
Beni yiyen hiç doymazmış

Bu dörtlüyü okuduk bu akşam, Yerli Malı Haftası'na kadarda ezberlemesi gerekiyor bizim ufaklığın. İlk 3 satır okunurken uyum içerisinde ama son 4'lük bozmuş ahengi biliyorum, kitaptan alındığı için değiştiremiyoruzda.. Şiiri okurken kendisi aynı zamanda incir şekline bürünecek, bu hafta sonu evde karton, makas ve süsleme malzemeleriyle bol bol işimiz olacak.
Evttt ilkokul maceramız başlayalı topu topu 3 ay olmuş ama gelin birde siz bu 3 ayı bana sorun. İş hayatımdan sonra hayatımın en haraketli günleri ilkokulda geçiyor diyebilirim. Etrafta ki arkadaşlarım onlara vakit ayıramamamın nedenini ne kadar abartılı bulsada aynı günlere haftalara birgün gelecek görecek olmaları tek tesellim :) Ne kadar yoğunsun, bugün de kesin işin vardır bla bla bla ....
Okula çocukmu başladı biz mi başladık ilk başlarda anlayamasamda ilk 3 aydan sonra herşey yoluna yavaş yavaş girdi çok şükür. Etrafımdaki kişi profili epey değişti tabii haliyle kızımın arkadaşları, arkadaşlarının arkadaşları, veliler, velilerin evdeki yardımcıları, bazılarının eşleri, bazılarının aile büyükleri; sonra 2 yıllık okul öncesi eğlenceli mükemmel hayattan sonra yeni bir okul ve öğretmen. Hepsine adapte olmak haliyle vaktimi aldı :)
Ödev konusu çin işgencesi diyenler haklıymış, ilk başlarda nasıl geçer bu yıl diye düşünürken, çocuğunuzu belli bir sistematiğe yada düzene ayak uydurmasını sağlarsanız o düzen hep o şekilde devam ediyor. Yani okuldan eve geliniyor 30 dakika istediğini yapıyor, bu sırada hiçbir şekilde müdahale etmiyorum, ardından ders yapmak için masa başına geçiliyor, ödev kendi başına yapılıyor, zorlandığı zaman anne yardıma koşuyor şeklinde bir rütuna bağlanıyor. Ben çocuğun tepesinde dikilmiyorum, ama ortamdan da uzaklaşmıyorum.
Şu Ela top al, Talat Ela ile el ele. 'ler nihayet kısa sürede bitti de yukarıda ki Ballı İncir'i kendisi okumaya başladı, yoksa karşılaştığım ilk Talat ve Ela'nın başına ne gelirdi bilemiyorum :))
Şimdi merak ve heyecanala yeni kitaplar alıyoruz, cadde de yürürken tüm tabelaları çok bilmiş bir ifadeyle okuyup, annee bakkk burası orasıymış edalarıyla şaşırıyoruz, sanki ilk defa geçiyoruz 5 yıldır oturduğumuz Bağdat Caddesin'den.
 
Siz siz olun rahat olun, olun ki annesinin endişelerini yersiz çıkarıp kolay alışsın kuzucuklarınız yeni düzenine...
Hepimiz birgün mini mini birler oluyoruz neticede.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder