27 Şubat 2015 Cuma

Peynirli Kefirli Börek



Malzemeler
  • 6 adet yufka
  • 2 yumurta
  • 2 su bardağı kefir yada koyu ayran kıvamında yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 350 gr beyaz peynir (yarım kalıp)

Haydi yapalım;
  • Sıvıyağ, kefir ve yumurtalar karıştırılarak bir sos elde edilir. Fırın tepsisi yağlanır, bütünce bir yufka zemine serilir üzerine sos sürülüp 2. yufka üstüne konulur, tepsi  kenarından sarkan yufkalar ya kopartılıp orta kısma yayılır yada  kopartılmadan tepsi kenarından  içine kıvırılır. Aynı şekilde 2. kat yufkada soslanır,  3. kat serilir soslandıktan sonra üzerine peynirler ufalanır, üzerine yine bir yufka serilip soslanır. En son yufkanın üzerine de kalan tüm sos dökülür. 200 derece fırında yaklaşık 40 dakika yada altı ve üstü kızarıncaya kadar pişirilir.
Bizim ufaklık geçen hafta yaptığım kıymalı bol soğanlı böreği beğenmeyip, anne bana peynirli  börek yap diye tembihlemişti. Bende o okuldan gelmeden hazır olsun börek diye hazırlığa başladım. Buzdolabından malzemeleri çıkarmaya başladım ki birde ne göreyim; ne süt var dolapta ne de yoğurt :) amaaaa  alt rafta duran kefir bana gülümsüyor. Süt türevleri evde olmayınca başka bir alternatif bulmak hiç de zor gelmedi böylelikle bana. Çok da lezzetli oldu, peynirli bu böreğin sosunu sadece su, yumurta ve sıvıyağ ile de yapabilirsiniz, o zaman daha çıtır çıtır olacaktır. Bizimkisi dışı çıtır içi yumuşaktı. Afiyetleee.


2 yorum: